2008. szeptember 9., kedd

Ember a termék mögött... 3.



Ezúttal a Kushies magyarországi forgalmazója, Kajdi Zsuzsanna (happy-baby.hu) válaszolt kérdéseinkre.


- Melyik márkával foglalkozik? Mióta? Hogyan ismerkedett meg ezzel a márkával?
- Klasszikus módon, az első gyermekünk megszületése után néhány hónappal ráébredtünk arra, hogy milyen sokat költünk (eldobható) pelenkára, és ez milyen sok szeméttel jár. Más lehetőség után kutattunk, és rábukkantunk a kanadai Kushies pelenkákra. A kisfiunknál nagyon jól beváltak a pelusok, amelyekhez hasonló egyébként nem volt akkor a hazai kínálatban. A textilpelenkázás elkötelezettjei lettünk, felmerült forgalmazás lehetősége, melyet a gyártó is támogatott. 2002-ben, több mint öt éve kezdődött mindez, és azóta a kislányunknál is sikerrel teszteltük a Kushies pelusokat :).
A mindennap használatos pelenkák mellett elsőként tudtunk alternatív megoldást kínálni a babaúszáshoz és a leszokáshoz, valamint az eldobható törlőkendők és pelenkázó alátétek helyett.

- Milyen tapasztalatai vannak a magyar "felhasználókkal"?
- A Kushies Baby cég ma is piacvezető a tengerentúlon, ahol egyébként a legnagyobb a textilpelenkát használók aránya. Ez a tény megerősíti a saját meggyőződésünket, tudjuk, hogy széles körben tesztelt, megbízható minőséggel dolgozunk. Szerencsére a hazai tapasztalatok is visszaigazolják mindezt. A vásárlóink körében a praktikus és könnyen kezelhető (all-in-one típusú) ULTRA, és az alacsonyabb árfekvésű BASIC pelenka a legnépszerűbb. Kétségtelen, hogy sokkal tájékozottabbak az anyukák a témában, mint öt éve, de továbbra is igénybe veszik a honlapunkon található információt, és gyakran adunk segítséget telefonon és emailben a döntéshez, vagy már a használat közben.

- Hogyan lehetne még közelebb hozni az emberekhez a mosható pelenkát?
- Elsősorban az internetnek köszönhető, hogy érezhetően nő(tt) itthon is a textilpelenkát használók aránya, és nagyobb az általános tájékozottság. A világháló szerepe a jövőben is kulcsfontosságú lesz. A média, a védőnők és a zöld szervezetek is sokat tehetnének azért, hogy az információ eljusson az érintettekhez. Nyugat-Európában az EU irányelveinek megfelelően nagy hangsúlyt fektetnek a hulladék-megelőzésre, így a különböző szintű önkormányzatok is érdekeltek a mosható pelenkák népszerűsítésében. A fizetett hirdetések terén képtelenek vagyunk felvenni a versenyt az eldobható pelenkák forgalmazóival, de a mi erősségünk éppen az, hogy sokan, meggyőződéssel, szívvel-lélekkel vállaljuk fel a textilpelenkázás ügyét - márkától függetlenül. (Köszönet ezért a blognak is!)

Nincsenek megjegyzések: